Facebook Annoncering

Tips til markedsføring på Facebook

Er annoncering ikke dyrt på Facebook?

Det spørgsmål kommer helt an på, hvordan du griber din annoncering an. Hvis du bare vælger at skyde med spredhagl, så bliver din Return Of Investment formentlig meget dårlig. Bruger du derimod noget tid på at gøre dig nogle overvejelser i forhold til din annoncering på Facebook, så kan skabe en fornuftig ROI på sigt.

Annoncering efter segmenter

Den simple måde at lave en hurtig annonce på Facebook er ved hjælp af segmentering. Jo mere præcis du er i bedømmelsen af din målgruppe, jo mere præcis kan du lave din segmentering.
Hvis du vælger at sælge charterferie til Sunny Beach for unge, så vil det være smart at starte en segmentering på alder, så du fravælger alle der ikke er indenfor din realistiske målgruppe. Har du en kundedatabase, så kan du bruge den til at gøre reklamerne mere specifikke i forhold til geografisk placering af dine kunder. På den måde kan du forsætte med at indsnævre dit segment.

Custom audience

Du kan bruge dine data liste fra fx mailchimp til at lave et custom audience. Du kan også bruge telefonnumre eller Facebook IDs til at lave custom audience med. Du skal selvfølgelig sikre dig, at du har tilladelse fra brugere til at bruge deres data i forbindelse med custom audience. Det er bedst at bruge den mail liste, da der er meget stor sandsynlighed for, at brugerne har brugt den samme E-mail adresse til at oprette deres Facebook profil, så kan du skabe et godt og brugbart custom audience. Du skal være opmærksom på, at Facebook anbefaler minimum 100 brugere for at kunne lave et brugbart custom audience.

Look-A-Like audience

Det er her Facebook begynder at blive rigtig smart. Når du har et custom audience baseret på fx folk der har besøgt en bestemt side eller købt en bestemt vare i din webshop, så kan du baseret på alle Facebook brugerne lave et audience, der ligner det du allerede har baseret på alder, køn, bopæl, interesser og så videre. På denne måde skaber du altså et audience, der ligner dit allerede eksisterende kundesegment. Din ROI bør derfor også blive højere, da du rammer en målgruppe, der er åbne for dine reklamer baseret på dine egne kunders præferencer.

Art In Motion
No Comments

Post a Comment

Share This